0 0

Geen producten in u winkelwagen.

Naar webshop

Glutenvrije muesli is niet persé gezonder

Je hoort het overal: glutenvrij. Ineens lijkt iedereen gluten te vermijden. Misschien twijfel je zelf ook wel over het stoppen met het eten van gluten. Bij een glutenvrij dieet horen ook vrijwel geen graanproducten. Daar gaat je bakje met yoghurt met muesli in de ochtend! Gelukkig is veel muesli glutenvrij. Een glutenvrije muesli is echter niet persé gezonder. Zeker niet als je niet glutenvrij hoeft te eten. Lees je mee?

Bekijk ons assortiment

Onze granola's

Onze granola’s voldoen niet alleen aan strenge kwaliteitseisen, ze zijn ook nog eens lekker. Met onze overheerlijke smaken toveren wij een glimlach op jouw gezicht!

Cacao Coconut

Voor de chocolade liefhebbers

Cracking Nuts

Traditioneel gevuld met noten

Berry Pistachio

Een opvallend lekkere smaak

Apple Cinnamon

De smaak van oma’s appeltaart

Hoezo is de meeste muesli glutenvrij?

Officieel is muesli een mix van havervlokken met (gedroogd) fruit. In haver, een volkorengraan, zit van nature geen gluten. Als je dus een traditionele muesli koopt, horen er dus geen glutenbevattende ingrediënten in te zitten. Een muesli kan wel sporen van gluten bevatten, omdat veel graansoorten in dezelfde fabriek worden verwerkt. Zo kan haver per ongeluk toch in aanraking komen met gluten.

Kies je pakket.

Wil je 2 of 4 zakken tegelijk bestellen? Eet je dagelijks granola? Bestel 4 zakken ineens (per maand), dat is voordeliger met verzendkosten.

Kies je favoriete smaken.

Hou je van noten, kaneel of cacao? Je bepaalt zelf de smaken in je pakket. Liever eerst proberen? Kies ons proefpakket!

Kies voor een eenmalige bestelling of abonnement.

Ontvang tot 10% korting als je voor een abonnement kiest. Een abonnement is maandelijks opzegbaar.

Wat zit er allemaal in een glutenvrije muesli?

In een glutenvrije muesli horen glutenvrije ingrediënten te zitten. Gluten zitten in granen, zoals: tarwe, spelt, rogge en gerst. In haver, rijst, maïs, boekweit en quinoa zitten van nature geen gluten. Zij horen in een glutenvrije muesli thuis. Toch moet je er altijd vanuit gaan dat in het bijzonder haver sporen van gluten kunnen zitten. We vinden dat je dit eerlijk moet weten. Lijd je aan coeliakie of glutensensitiviteit? Dan kun je deze ontbijtgranen beter vermijden, tenzij anders vermeld.

Glutenvrij is niet persé gezonder

Heb je geen coeliakie of glutensensitiviteit? Ga dan niet ineens glutenvrij eten. Een glutenvrij voedingsplan levert geen directe gezondheidsvoordelen op voor mensen die hier niet overgevoelig voor zijn. Sterker nog, als je glutenbevattende producten gaat vermijden, loop je zelfs het risico om essentiële voedingsstoffen te missen. Dat moet je niet willen in een healthy lifestyle.

Alleen als een arts heeft vastgesteld dat je aan coeliakie of glutensensitiviteit leidt, kun je het beste ontbijtgranen vermijden. Besluit je dit wel te doen? Dan weet je zelf waar je op moet letten om een glutenvrije muesli te scoren.

Alle smaken verschillen

Een glutenvrij product is ook niet persé smaakvoller. Of jij een muesli lekker vindt wordt bepaald door de ingrediënten die erin zitten. Niet door een label. Als een muesli glutenvrij is, moet je dat dus als een bonus beschouwen. Wil je er toch 100% zeker van zijn dat een muesli glutenvrij is? Ga dan op zoek naar een keurmerk. Die kan jou voor 100% garanderen dat het product minder dan 20 mg gluten bevat.