0 0

Geen producten in u winkelwagen.

Naar webshop

Gezonde ontbijtgranen

Iedereen wil de dag doorbrengen met veel energie. Naast een goede nachtrust, is het ook heel belangrijk dat je goed eet. Ook in de ochtend. Gezonde ontbijtgranen kunnen jou daarbij helpen. Nu je dit leest, hoor ik je denken: ‘Welke ontbijtgranen zijn gezond’? Lees verder en je weet zo het antwoord.

Bekijk ons assortiment

Onze granola's

Onze granola’s voldoen niet alleen aan strenge kwaliteitseisen, ze zijn ook nog eens lekker. Met onze overheerlijke smaken toveren wij een glimlach op jouw gezicht!

Cacao Coconut

Voor de chocolade liefhebbers

Cracking Nuts

Traditioneel gevuld met noten

Berry Pistachio

Een opvallend lekkere smaak

Apple Cinnamon

De smaak van oma’s appeltaart

Wij maken ontbijtgranen gezond

Het is fijn om te weten dat ontbijtgranen die gezond zijn, hand in hand kunnen gaan met een heerlijke smaak en energie voor de hele dag. Dat je makkelijk kunt variëren en genieten van een verantwoord ontbijt.
Geen zin om alle verpakkingen te checken op de juiste voedingstoffen of het suikergehalte? Granola van Havery kun je zien als gezonde ontbijtgranen die laag in suiker zijn en de perfecte balans van voedingsstoffen heeft. Zo hoef jij je geen zorgen meer te maken of de ontbijtgranen gezond voor je zijn.

Kies je pakket.

Wil je 2 of 4 zakken tegelijk bestellen? Eet je dagelijks granola? Bestel 4 zakken ineens (per maand), dat is voordeliger met verzendkosten.

Kies je favoriete smaken.

Hou je van noten, kaneel of cacao? Je bepaalt zelf de smaken in je pakket. Liever eerst proberen? Kies ons proefpakket!

Kies voor een eenmalige bestelling of abonnement.

Ontvang tot 10% korting als je voor een abonnement kiest. Een abonnement is maandelijks opzegbaar.

Dit zijn gezonde ontbijtgranen

Het aanbod aan ontbijtgranen is enorm. Soms is het best moeilijk om te bepalen welke variant gezond is. Welke ontbijtgranen zijn gezond? Nu is gezond een breed en relatief begrip. Waar begin je met vergelijken en waar moet je op letten?
Je zou kunnen zeggen dat havermout, muesli en granola met weinig toevoegingen en laag in suiker vallen onder de categorie: gezonde ontbijtgranen. Havermout heb je in een verschillende vormen, zoals: gebroken, geknipt, geplet etc. In feite is dit niet meer dan een (glutenvrij) volkorengraan dat je aanmaakt met water of melk.

Over het algemeen behoort ook muesli tot de categorie: ontbijtgranen gezond. Kies dan wel voor een variant met weinig (of geen) toegevoegde suikers. Muesli is lekker met (kokos) yoghurt en een handje blauwe bessen. Smaakvol en tóch laag in suikers!
Granola is krokant gebakken muesli uit de oven. Je eet het met (plantaardige) melk of yoghurt. Granola doet het ook goed in een smoothiebowl. Ook hier geldt: weet wat je eet! Check altijd de verpakking op de inhoud. Zo weet je zeker dat de ontbijtgranen gezond zijn. Overigens mag je als producent vanwege de Europese wet- en regelgeving geen gezondheidsclaim op je product plaatsen. Het is vooral belangrijk dat je weet wat je eet.

Minder gezonde varianten

Minder gezonde varianten zijn: gesuikerde cornflakes of krokante muesli (cruesli) met stukjes chocolade en karamelsmaak. Deze ontbijtgranen bevatten een hoog gehalte aan suiker. Vooral de ontbijtgranen die zich richten op kinderen bevatten veel suiker. Lees goed de verpakking van het product om er zeker van te zijn dat je gezonde ontbijtgranen koopt. Welke ontbijtgranen zijn gezond? Nu weet je dat!