Gezonde muesli

Muesli, een topper onder de ontbijtgranen. Het wordt meestal gemaakt van (volkoren)granen met (gedroogd) fruit en noten. Soms wordt er door fabrikanten ook weleens stukjes chocolade of andere producten in gedaan. Al vanaf de jaren 60 is muesli enorm populair. Maar, is muesli gezond voor je?

Bekijk ons assortiment

Onze granola's

Onze granola’s voldoen niet alleen aan strenge kwaliteitseisen, ze zijn ook nog eens lekker. Met onze overheerlijke smaken toveren wij een glimlach op jouw gezicht!

Cacao Coconut

Voor de chocolade liefhebbers

Cracking Nuts

Traditioneel gevuld met noten

Berry Pistachio

Een opvallend lekkere smaak

Apple Cinnamon

De smaak van oma’s appeltaart

Waarom is muesli gezond?

Muesli bevat veel voedingsstoffen die goed voor je zijn, zoals: vitamines, vezels en koolhydraten. Je lichaam heeft dit nodig om te functioneren. Koolhydraten geven je energie, vezels helpen bij een goede darmwerking en vitamines houden je fit. Ook krijg je er snel een verzadigd gevoel van, dus hoef je er niet perse veel van te eten. Dat scheelt weer overtollige calorieën. Het is dus heel voedzaam.

Kies je pakket.

Wil je 2 of 4 zakken tegelijk bestellen? Eet je dagelijks granola? Bestel 4 zakken ineens (per maand), dat is voordeliger met verzendkosten.

Kies je favoriete smaken.

Hou je van noten, kaneel of cacao? Je bepaalt zelf de smaken in je pakket. Liever eerst proberen? Kies ons proefpakket!

Kies voor een eenmalige bestelling of abonnement.

Ontvang tot 10% korting als je voor een abonnement kiest. Een abonnement is maandelijks opzegbaar.

Waar moet gezonde muesli aan voldoen?

Ga je op zoek naar muesli? Wil je dat een muesli gezond is, dan moet je vooral goed kijken naar de informatie op de verpakking. Met name de hoeveelheid suiker die in het product is verwerkt. Veel kant en klare muesli’s bevatten een grote hoeveelheid aan toegevoegde suikers. Cruesli (of krokante muesli) zijn ook niet zo’n goede keuze, want dit wordt vaak gebakken en gezoet met siropen of fructose.

Een gezonde muesli bevat dus heel weinig suiker. Het lage gehalte aan suiker wat in een muesli kan zitten, zou alleen van natuurlijke oorsprong mogen komen. Je kunt denken aan stukjes gedroogd fruit. Vermijd ook muesli’s met toegevoegde suikers. Ben je chocolade-fan? Helaas, dat hoort ook niet in de categorie ‘gezond’.
Verder bevat een gezonde muesli veel voedingsvezels, vitamine en mineralen. Zo mogen er gerust noten, pitten en zaden tussen zitten. Gezonde vetten uit deze ingrediënten zijn ook goed voor je lijf. Laat je echter niet foppen door cruesli en krokante muesli, want daar zit vaak veel verzadigd vet in.

Granola even gezond als muesli

Geloof niet dat alleen muesli gezond voor je is. Ook granola, een krokante variatie op gezonde muesli, kan healthy-proof worden gemaakt. Granola is in feite muesli, maar dan gebakken in olie en suiker. Dat klinkt gevaarlijk, maar is het niet. Dat heeft alles te maken met de ingrediënten die je gebruikt en de hoeveelheid daarvan. Ook granola mag het ‘healthy’ imago dragen!
Wij maken met 100% biologische gecertificeerde ingrediënten suikerzuinige granola. Wil je genieten van een extra knapperige gezonde muesli? Ga dan naar onze webshop en ontdek de granola’s. Je kunt eenmalig een proefpakket bestellen, een losse bestelling plaatsen óf een abonnement nemen op een oprechte energie boost, bezorgd door je brievenbus!